Najlepsze praktyki pomogą Ci w pełni wykorzystać linki Link-do, kody QR i Link-in-bio. Te najlepsze praktyki obejmują:
- Formatowanie linków
- Udostępnianie linków i kodów QR
- Dbanie o bezpieczeństwo odbiorców
Formatowanie linków
Najważniejszą rzeczą podczas tworzenia linków jest to, że w linkach Link-do rozróżniana jest wielkość liter .
Ogólne wskazówki
- Staraj się, aby Twoje niestandardowe tylne połówki były krótkie i proste. Unikaj losowych liczb, liter i znaków specjalnych.
- Upewnij się, że niestandardowa tylna połowa jest odpowiednia dla docelowego adresu URL. Link taki jak twojabrand.co/spring-sale-24 jest wyraźniejszy i zapewnia większą liczbę kliknięć niż twojabrand.com/kliknij-tutaj . Jest również bardziej szczegółowy niż yourbrand.co/spring-sale i nie będzie kolidował z przyszłymi kampaniami, takimi jak wiosenna wyprzedaż w 2025 roku.
- Zachowaj spójność w formatowaniu tylnych połówek, szczególnie w przypadku myślników i podkreśleń.
Ponowne wykorzystanie linków
- Kiedy edytujesz link, starsze wersje nadal działają. Aby wiele krótkich linków prowadziło do tego samego miejsca docelowego, utwórz link niestandardowy, korzystając z jednej wersji, a następnie edytuj go , aby korzystał z drugiej wersji.
- Lub użyj parametrów UTM. Możesz dodać parametry UTM do długiego łącza, aby skrócić wiele łączy do tego samego miejsca docelowego.
- Uważaj na wielkie litery. Nie jest możliwe wielokrotne użycie tej samej, niestandardowej połowy obrony, ale można używać tych samych terminów z różną wielkością liter. Jest to dobry sposób na zabezpieczenie się przed błędami dotyczącymi wielkich liter podczas udostępniania linków (należy jednak pamiętać o miesięcznych limitach linków ).
- Użyj domeny niestandardowej. Korzystanie z domeny niestandardowej prowadzi do wyższych współczynników klikalności i może pomóc wzmocnić świadomość marki i zaufanie . Pamiętaj, że domeny niestandardowe są dostępne tylko w przypadku płatnych planów subskrypcji .
Udostępnianie linków i kodów QR
Ponieważ linki Link-do, kody QR i Twoja strona Link-in-bio współpracują ze sobą , masz więcej możliwości udostępniania. Oto kilka wskazówek, jak skutecznie udostępniać treści:
- Skopiuj linki, zamiast je wpisywać ręcznie. Aby zmniejszyć ryzyko literówek lub nieprawidłowej wielkości liter podczas udostępniania linków, zawsze kopiuj lub udostępniaj bezpośrednio z Link-do . Jest to najlepsza praktyka również w przypadku adresu URL linku w bio.
- Nie zapomnij o kapitalizacji. Ponieważ w linkach Link-do rozróżniana jest wielkość liter, należy zwrócić uwagę na czcionkę, której używasz do ich udostępniania. Używaj tylko wielkich liter, jeśli link rzeczywiście jest pisany wielką literą.
- Upewnij się, że Twoje kody QR można zeskanować. W przypadku kodów QR należy również pamiętać o kontraście kolorów. Przetestuj swoje kody QR przed sfinalizowaniem projektu materiałów drukowanych lub cyfrowych.
Dbanie o bezpieczeństwo odbiorców
W Link-do ciężko pracujemy, aby Twoje konto było bezpieczne . Aby pomóc chronić Twoich odbiorców, w naszych Zasadach dopuszczalnego użytkowania opisaliśmy rodzaje treści, które można i nie można udostępniać za pośrednictwem naszej platformy .
Oto kilka dodatkowych sposobów, w jaki możesz zapewnić bezpieczeństwo swoim odbiorcom:
- Nie przetwarzaj danych osobowych (PII) za pośrednictwem swoich linków. Nie przetwarzaj żadnych informacji umożliwiających identyfikację, gdy ktoś wejdzie w interakcję z Twoim linkiem, kodem QR lub stroną z linkiem w biografii.
- Nie udostępniaj informacji umożliwiających identyfikację za pomocą długiego adresu URL. Pamiętaj, że długi adres URL jest publiczny — ludzie zobaczą go, klikając Twój link lub skanując kod QR — więc nie umieszczaj żadnych informacji umożliwiających identyfikację w długich adresach URL.
- Użyj 2fa. Włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe na swoim koncie, aby uniemożliwić złym podmiotom uzyskanie dostępu do Twoich linków, kodów QR i strony Link-in-bio.